Naturbørnehaven Knudsø Hulen

Hulen er en naturbørnehave, beliggende 3 km nordøst for Ry. Vores unikke legeplads er omgivet af skov, sø, mark og bakker, så her er god plads til kreativitet og udfoldelse.

Vi er en lille børnehave, normeret til 36 børn, hvor personalet har god føling med børnene og deres behov. Vi forstår at feste med børnene og deres forældre! De årligt tilbagevendende æbleskive-, sensommer-, jule- og “spark-ud” fester er meget populære.

Vi er en del af Knudsøskolen, hvilket giver os en masse muligheder. Vi gør brug af skolens lokaler, feks. gymnastiksalen, biblioteket, SFO mm. Det er med til at skabe tætte relationer til større søskende og til børnehavekammerater, der bliver til skolebørn. Ligeledes har Hulen et forældreråd under skolebestyrelsen.

Hulen ligger på en knap 20000 m2 grund, omringet af smuk og vild natur, vi kan boltre os i, og som grænser op til skoven. Vi har et lille hus, hvor vi starter dagen. Her er der også plads til indeleg, hvis nogen har brug for det. Det er også her nogle af vores børn sover. Derudover har vi hytter, der indbyder til hygge, samvær, praktiske og kreative aktiviteter. En af hytterne har brændeovn, så man i ly og læ kan blive varmet til lyden af knitrende brænde. Vi har en unik legeplads, der indbyder til kreativitet, udfoldelser og udfordringer for alle aldre. Der er masser af plads til fordybelse. Vi er et meget engageret personale, som elsker udelivet, brænder for børnene, børnehaven, nærvær, omsorg, fordybelse og udvikling. Vi skærper børnenes sanser for naturens skønhed og mangfoldighed. Vi nyder godt af årstidernes forskellige muligheder og sanseindtryk.

Vi er ude i al slags vejr, og bruger en masse krudt på at lære om naturen og dens udvikling.