Knudsø Børnehus

Knudsø Børnehus er en fuldintegreret daginstitution, normeret til 24 vuggestue børn og 50 børnehave børn. Børnehuset er fordelt på 2 vuggestuegrupper og 2 børnehave grupper. Vi har fokus på barnets udvikling og trivsel. Det er vigtigt for os at opleve glade børn i udvikling. Dette gør vi ved at skabe trygge rammer for barnet i god dialog med jer forældre.

Vi ligger i de smukke rammer omkring Knudsø, med skov og sø lige i nærheden. Vi er en del af Knudsø ordningen. Bestående af Knudsøskole, Naturbørnehaven Knudsø Hulen og vores Børnehus. Vi gør brug af skolens lokaler, f.eks. gymnastiksalen, biblioteket, SFO, multirum mm. Det er med til at skabe tætte relationer til større søskende og til børnehave kammerater, der bliver til skolebørn. Og vi går på besøg i Hulen.

Knudsø børnehus er en ny etableret institution. Vi åbnede 1. november 2022. Institutionen er et modulbyggeri, da det er opstarten af den nye institution som bliver bygget sammen med den nye skole i Ry, ved Ry hallen. Den nye skole og daginstitution i Ry står klar til august 2026. Indtil da nyder vi vores dejlige omgivelser her på Knudsø.

Vuggestuen består af følgende personaler

Brumbassen:

Camilla – pædagog

Susanne – pædagog

Pia – pædagog

Frida – pædagogmedhjælper

Sommerfuglen

Rikke – pædagog

Siff – Psykomotoriks terapeut

Mette– pædagog

Helene – pædagogmedhjælper

Børnehaven består af følgende personaler