Hvis barnet har særlige behov

I Hulen og Knudsø Børnehus er vi opmærksomme på børnenes trivsel og behov. Vi tilpasser således hverdagen efter børnenes behov. F.eks spiser de yngste inde, hvor der er ro og tæt voksen kontakt.

Vi er klar over at, der er mange elementer der kan spille ind i barnets trivsel. F.eks. skilsmisse, sygdom o.a. Det er vigtigt for os at, barnet får den bedste dag i daginstitutionen, derfor er tæt dialog om barnets udvikling og trivsel, fundamentet for et godt samarbejde med jer forældre.

Hvis et barn har specielle behov tilgodeses dette, eksempelvis ved sproglig træning i form af sproggruppe.

Hvis vi oplever et barn mistrives, ikke udvikler sig alderssvarende, sproglig vanskeligheder eller andet, går vi i dialog med forældrene om vores bekymring.

Vi samarbejder med PPR, Pædagogisk Psykologisk Rådgivning, i Skanderborg Kommune. Dvs. at har vi brug for fagpersonale som psykolog, logopæd, fysioterapeut, sundhedsplejerske, socialrådgiver mm., kan vi indkalde til tværfagligt samarbejdsmøde.

PPR.pdf

Shape Created with Sketch.